~pentas,hidup,kaktus,hidup~: YA RABB..

Monday, March 5, 2012

YA RABB..

ASSALAMMUALAIKUM..

tepat jam 6.45 am, jam loceng handphone aku bernanyi riang mengejutkan tuan punya handphone.. terjaga aku dari lena yang panjang.. ALHAMDULILLAH.. aku masih dapat menikmati rasa hidup di muka bumi milik ALLAH nan indah ini.. sambil menginsafi apa yang elah berlaku semlam, kelmarin dan kelmarin, aku bingkas bangun untuk mengambil wudhu' kerana tidak mahu melewati solat subuhku.. setelah tamat membaca satu surah daripada kalam allah, aku melucutkan sepersalinan putih aku lalu menggantungkannya dengan niat aku ingin mengulangkaji pelajaran.. tapi malangnya, diawal pagi ini, syaitan telah dahulu menodai hati aku.. mereka berbisik menyuruh aku terus tidur.. aku yang telah termakan pujuk rayu laknatullah allah terus ke tempat perbaringan aku.. tetapi aku tidak terus tidur. ingatan aku menerawang kepada seorang jejaka yang pernah aku sematkan di dada ini..

Image Detail

kenapa kau hadir tatkala aku ingin melupakanmu?? kenapa kau tidak terus lenyap dari pandangan aku?? apa mahumu?? minggu lepas dengan tidak semena-mena dia telah menghantar sedikit chat dari yahoo massanger aku. aku tergamam dengan persoalan beliau. tetapi aku harus bersabar dengan ujian ini. mungkin ada hikmah disebalik semuanya. aku nekad untuk terus melenyapkan perasaan aku terhadapnya kerana aku yakin aku dengannya bukan ditakdirkan untuk bersama. 

Image Detail

salam akhir.. ~LOL~

No comments:

Post a Comment