~pentas,hidup,kaktus,hidup~: LAWSONIA INERMIS..

Thursday, June 2, 2011

LAWSONIA INERMIS..

ASSALAMMUALAIKUM...
hai guys... 

hari ini, aku nak cerita pasal satu hal yg menjadi kewajipan di kala majlis perkahwinan diadakan.. terutama di majlis perkahwinan orang melayu dan india.. mesti ade antare korang yg dah tahu kan.. (wah! dah macam penulis pulak aku nie.. hihi..)

Lawsonia Inermis atau lebih di kenali dgn name inai oleh orang2 kampung aku, kampung sebelah, kampung sebelah menyebelah, kampung di sebelah kiri, kampung di sebelah kanan, kampung di atas, kampung di bawah (berape banyak kampung da..) hehe.. inai nie x sah kalau x pakai oleh mempelai. kadang2 keluarge mempelai pon nak meyibuk jadi memepelai x jadi.. hihi.. macam aku la nie.. aku suke pakai inai.. x tahu kenape. mungkin mak aku selalu pakai, aku dah terikut2 kowt.. baik pakai kot.. ekh! cam x de kene mngene jerk.. haha.. abaikan..


x memasal budak nie nak tunjuk inai yg die pakai..
ha! nie la hasilnye. cantik x? kalau cantik, angguk kan kepala. kalau x cantik  bagi tahu kat bantal busuk mu tau.. hihi...

actually.. (ceh, nak cakap omputih konon..) hihi... jangan gelak kan aku tau.. malu.. ^.^

inai nie banyak khasiatnye tau tau tau.. nak tahu khasiat2 nye?? nah! klik kat sini. http://pesonabatik.com/blog/khasiat-daun-inai/2007/06/22/... selamat membace... kalau x nak bace, x pe.. klik jerk.. da agak2 bosan bukak fb 2, (ekh! tahu2 jerk nga buka fb, aku la tu) korang boleh bace.. kalau x nak bace gak, bagi mak korag or sape2 la yg terdekat ngan korang tu bace. then suruh mereka cerite kat korang.. nah.. kan jimat air liur korang tu.. hihi... anyway, thanks to En.Google kerane membantu sy meng-explore isi otakmu.. ngeh3..

k la.. nie aje entry aku tuk kali nie.. c u next time..
daaa..... ~LOL~

No comments:

Post a Comment