~pentas,hidup,kaktus,hidup~: KITA. KEHIDUPAN. KEPUTUSAN.

Friday, August 19, 2011

KITA. KEHIDUPAN. KEPUTUSAN.

ASSALAMMUALAIKUM..
hai peeps...
hope korang sihat.. aku tak berape sihat.. lately batuk2 + selseme..

korang tahu tak yang kehidupan dan keputusan saling berkait rapat?? kita dan kehidupan. kehidupan dan kita.. kehidupan dan keputusan.. semuanya berkait rapat.. keputusan lah yang membuatkan kita memilih kehidupan yang sebegini.. boleh dikatakan sesuatu keputusan menentukan hidup yang kita jalani sekarang ni.. kadang2 kita perlu membuat keputusan yang  betul2 kene dengan jiwa kita. bukan atas kehendak orang lain.. memang la kita perlu meminta pendapat orang lain before make any decision.. but sesuatu decision perlu dibuat perlu lah diteliti dengan bijaksana baik buruknya..

sekarang, baru aku faham kenapa kita kene buat keputusan dengan memikirkan sedalam2 nya kesan keputusan tu kepada kehidupan kita di masa akan datang. kita sendiri sedia maklum yang keputusan yang baik adlah keputusan yang boleh mendatangkan kebahagiaan dalam hidup kita.

sudah hampir 4 bulan aku bercuti.. dan aku telah silap membuat perhitungan. aku kira dengan tidak bekerja dan hanya duduk rumah aku akan bahagia, namun tidak semuanya indah.. semua benda yang aku nak buat terbantut. sebab apa??? sebab aku tak de semangat nak buat. tiap2 hari aku bangun tidur dengan mind set rutin di rumah aku tiap hari adalah sama. tidak berubah walau sedikit pun.. boring tau! dan mood untuk membuat kerja2 yang sudah lama tertanam dibenak aku tak sempat tuk aku lakukan.

k la.. thats all tuk hari ni.. daaaaaa... ~LOL~

2 comments: