~pentas,hidup,kaktus,hidup~: MEREKA DATANG MENYELUBUNGI HIDUP AKU..

Monday, January 23, 2012

MEREKA DATANG MENYELUBUNGI HIDUP AKU..

ASSALAMMUALAIKUM.. 
HAI SEMUA..


fuhh.. alhamdulillah.. akhirnya dapat jugak aku landing kat tilam empuk aku ni setelah hampir seharian badan aku berhempas pulas..no rest at all.. ceh, sebenaqnya tak da la sampai seharian suntuk.. aku bangun pun da lewat ngalahkan orang tak tido sehari semalam.. actually mak & bapak sedare aku datang rumah.. well, cuti kan.. so, diorang merajinkan diri bertandang ke rumah aku.. agak lame jugak la aku tak jumpe diorang since raye aidilfitri hari tu.. *ceh, lame la sangat kan..



haha.. mase family aku balik akmpug raye haji hari tu, aku tak dapat ikut coz aku ade pra-annual camp untuk palapes tu.. first time aku raye di  perantauan beb.. fun jugak la dapat tengok gelagat orang lain meyambut perayaan kan..


eh, back to main story.. aku just nak cerita yg since dari pagi aku bangun agak awal dari biase, just untuk nak kemas rumah yg tak la berape nak bersepah kan.. tapi cume nak nampak lagi kemas memandangkan orang tue aku nie ade anak dara yg rajin macam aku *ceh, rajin la sangat kan.. pas tu tengah hari tolong mak kat dapur sikit.. around 1 pm, sedare aku tu pon sampai. katenye jammed.. kesian mereka.. siap2 kan makanan untuk mereka.. then duk dengar orang tue2 berbual, pas tu packed baju untuk pergi mandi-mande kat kolam air panas jasin..

but before pergi sane, kitorang singgah kat rumah parents kakak ipar aku yg sulung untuk tengok anak buah aku yg ke-4 yg baru 32 hari melihat dunia.. aiyooo kecilnye lahai ank buah aku yg sorang nie.. namenye muhammad ayish khairil bin muhd adha. haha.. tah netul ke dak tu aku eja name ayish coz tak tengok ic si kecil ni lagi.. huhu.. pas tengok ayish, baru la gerak pergi kolam air panas tu, kitorang balik pas maghrib..

mase tengah siap2 nak balik tu, ade la pulak yg bersuare nak makan ikan bakar.. bukan sorang, tapi 2 3 orang yg cakap.. famiy aku ni jenis yg pantang je cakap, terus go on.. then memang menjadi la kan nak makan ikan bakar tu.. balik rumah jap, bagi salin baju shantek2 macam mak datin jap, pas u baru gerak g makan dekat medan ikan bakar pernu-umbai.. kitorng makan dekat restoran parameswara. abg erol aku yg suggest sbb katenye kat situ sedap + murah.. memang tip top la kan lepas merase tu.. sedap pon sedap. murah pon murah.. bayang kan kitorang makan untuk 4 family around 17 orang just rm337 je.. murah kan.. murah kan.. so, korang pergi la sane kalau da kebulur nak ikan bakar.. but korang kene ade tahap kesabaran yg tinggi la.. nak2 mase tengah cuti ni or mase tengah musim perayaan.. ha, faham2 la kan.. kitorang balik hampir pukul 12 mak oii.. tapi memang puas hati. tegang perot aku sumbat macam jenis makanan kat sane.. hehe... *tak senonoh punye anak dara..

ok la, berjela plak entry kali ni.. esok aku update lagi ok.. agiooosss... ~LOL~

No comments:

Post a Comment